ثبت شرکت سهامی خاص

خانه / مقاله

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص و مدارک و شرایط آن نکاتی خدمت شما عزیزان عرض کنیم. ثبت شرکت سهامی خاص همانند ثبت انواع شرکت های دیگر که در مقاله های قبلی به آن پرداختیم دارای شرایط و ضوابطی بوده که در ادامه به تمامی نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

در این بخش از مقاله به شرایط لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص اشاره خواهیم کرد. همانطور که در مقدمه مقاله نیز به آن اشاره داشتیم برای ثبت هر نوع شرکتی نیاز دارید تا بتوانید شرایط و قوانین لازم و مربوط به آن را بدانید. در قدم بعدی نیز باید مدارک مور نیاز را آماده کنید.بدین منظور که در صورتی داشتن شرایط، اقدامات لازم را انجام دهید.

شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که فرد در آن میزان سرمایه مشخصی را قرار داده باشد و به همان میزان نیز در قبال شرکت مسئولیت داشته باشد. نکته مهمی که در این رابطه باید به آن اشاره داشت، سهام شرکت است. همانطور که اشاره شد فرد به همان میزانی که سرمایه در شرکت قرار دهد به همان میزان نیز در قبال آن مسئول می باشد و میزان مبلغی که وارد شرکت می شود در واقع سهام فرد به شمار خواهد رفت.

یکی از شرایط ثبت شرکت سهامی خاص  که باید به آن توجه لازم داشت تعداد اعضاء تشکیل دهنده شرکت است. تعداد اعضاء شرکت باید از 3 سهامدار و 2 بازرس تشکیل شود و نکته ای که در این رابطه وجود دارد این امر است که بازرسان و سهامداران به هیچ وجه نباید هیچ نسبت فامیلی با یکدیگر داشته باشند.

انتخاب اسم شرکت

مسئله ی دیگری که باید به آن توجه داشت در رابطه با اسم شرکت است. نامی که برای شرکت انتخاب می شود حتماً در آن بعد یا قبل از اسم اصلی عنوان شرکت سهامی خاص در آن ذکر شود. حداقل سرمایه اولیه ثبت این شرکتها مبلغ 1 میلیون ریال میباشد. مورد بعدی نیز این مسئله است که 35% از کل سرمایه باید در حسابی در یکی از بانک به صورت ودیعه گذاشته شود. در صورت تایید تمامی شرایط این مبلغ قابل برداشت می باشد. بنابراین این مبلغ به نوعی یک تضمین به شمار خواهد رفت.همانطور که اشاره شد بعد از گذشت و طی شدن مراحلی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت این مبلغ قابل برداشت می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص

در این بخش به مدارک مورد نیاز جهت ثبت این نوع شرکت ها اشاره خواهیم کرد. توضیحات لازم را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

  1. ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی اعضاء شرکت که شامل اعضاء هیئت مدیره، سهامداران و …
  2. دریافت فیش از بانک مورد نظر مبنی بر پرداخت 35% از سرمایه اولیه شرکت که باید در حسابی به اسم شرکت باشد و ارائه فیش دریافتی از سوی بانک مربوطه به اداره ثبت شرکت ها نیز الزامی بوده و جزیی از روال کار به شمار می رود.
  3. تکمیل و ارائه لیستی شامل آدرس محل سکونت، آدرس شرکت، کد پستی مربوطه، تعیین میزان سرمایه اولیه شرکت، مشخص کردن و ارائه میزان و درصد سهام های شرکت، نام و موضوعی که قرار است در رابطه با آن شرکا فعالیت داشته باشد.
  4. ارائه و تکمیل اقرارنامه مدیران مبنی بر عدم ممنوعیت فعالیت های تجاری آنها و مشخص شدن وضعیت مدیران در این رابطه
  5. ارائه و تکمیل اقرارنامه سهامداران و بازرسان مبنی بر نداشتن هیچگونه نسبت فامیلی با یکدیگر

نکات مهم در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص

  • همانطور که اشاره کردیم 35% از سرمایه اولیه ای که در بانک قرار می دهید را می توانید بعد از انتشار روزنامه رسمی نام و مشخصات شرکت از بانک مربوطه برداشت کنید یا آنرا افزایش دهید.
  • در صورت وجود شخص حقوقی در میان سهامداران یا مدیران شرکت، در کپی آخرین روزنامه رسمی که منتشر می شود معرفی نامه نماینده حتماً باید ذکر شود.
  • در صورت وجود شریک خارجی، ثبت و اصل مدارک شرکت خارجی و نسخه ترجمه شده آن و اصل مدارک وکالتنامه وکیل لازم بوده و باید ارائه شود.

مراحل و روال ثبت شرکت سهامی خاص

در این بخش از مقاله نیز به مراحل و روال ثبت شرکت سهامی خاص اشاره خواهیم کرد و توضیحات مختصری در رابطه با هرکدام از مراحل خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

  1. اولین مرحله برای ثبت این نوع شرکت عقد قرارداد می باشد. منعقد کردن قرارداد می تواند به صورت تلفنی یا آنلاین انجام شود. محدودیت در این زمینه وجود نخواهد داشت. تنها باید در اولین قدم برای ثبت شرکت این مرحله را انجام دهید.
  2. برای بالا رفتن سرعت کار و روند ثبت سعی کنید تمامی مدارک مورد نیاز را در اسرع وقت تکمیل کرده و در اختیار کارشناس و مسئول مربوطه قرار دهید. بدیهی است هرچه سریع تر مدارک تکمیل شوند ثبت شرکت نیز با سرعت بالاتری انجام خواهد شد بنابراین این مرحله را نیز جدی بگیرید.
  3. تعیین نام طبق ضوابط مشخص شده از سوی اداره یا سازمان مربوطه. در این مرحله چندین اسم انتخابی را به مرجع مربوطه ارائه خواهید کرد. بعد از تایید شدن می توانید مراحل دیگر را انجام دهید. اما شرایطی که برای تعیین و مشخص کردن اسم به آن توجه داشته باشید. اولین موردی که باید به آن توجه لازم را داشته باشید فارسی بودن نامی است که انتخاب می شود. در نهایت باید به معنا و مفهوم نام انتخابی دقت شود. به نحوی که نام حتماً معنا و مفهوم درستی داشته باشد.

نکته مهم

نکته ای که یکی از مسائل مهم و بدیهی، تکراری نبودن اسم می باشد. نامی که انتخاب می شود نباید قبلاً توسط شرکت دیگری ثبت شده باشد. در غیر این صورت تاییدیه لازم را نخواهد گرفت. همانطور که اشاره کردیم نامی که انتخاب می شود حتماً از نظر معنا و مفهوم باید تایید شود. به این نکته نیز باید توجه کنید که نامی که انتخاب می شود با قوانین و فرهنگ اسلامی نباید مغایرتی داشته باشد. چرا که در این صورت نیز امکان تایید نشدن اسم یا نام انتخابی برای شرکت بالا خواهد بود.

همانطور که در توضیحات بالا به آن پرداختیم تمامی شرایط توسط یک کارشناس بررسی می شود و با بررسی تمامی شرایط و ضوابط نام هایی که از سمت شما ارائه شده است را تایید یا رد خواهد کرد. در صورتی که نام های ارائه شد تایید شود نام در برگه اظهارنامه درج خواهد شد. در مرحله بعدی نیز نام انتخاب و تایید شده باید به تایید کارشناس اداره ثبت شرکتها برسد. در صورتی که تمامی تاییدیه های لازم را دریافت کند می توانید این مرحله از ثبت شرکت سهامی خاص را به درستی پشت سر بگذارید.  بعد از دریافت تمامی تاییدیه های لازم از سوی مسئولین مربوطه نام مشخص شده ثبت دفتری خواهد شد.

ادامه مراحل ثبت

  1. امضاء وکالتنامه و تقاضانامه از سوی کارفرما، نیاز به توضیح نیست. اما امضاء، تایید و تکمیل مدارک یکی از مراحلی است که جهت انجام کار های ثبتی باید حتماً انجام  شود.
  2. تشکیل پرونده یکی دیگر از مراحلی است که جزء روال مربوط به ثبت بوده و باید حتماً انجام شود. روال کار به این شکل است که بعد از ارائه تمامی مدارک لازم در این زمینه به کارشناس مربوطه در اداره ثبت شرکت ها در صورت عدم مشکل پرونده تشکیل خواهد شد.سپس برای ثبت و کار های نهایی به دبیرخانه فرستاده می شود تا ثبت نهایی انجام شود.
  3. کارشناسی مجدد پرونده، دو مرتبه پرونده از سوی یک کارشناس دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورتی که نقص یا مشکلی در پرونده و مدارک ارائه شده وجود نداشته باشد، پرونده از سمت کارشناس تاییدیه های لازم را خواهد گرفت.
  4. در صورتی که مراحل بالا انجام شود ثبت شرکت با موفقیت انجام خواهد شد.حال مدارکی از قبیل؛ تقاضانامه، اساسنامه، شرکتنامه، صورت جلسه و آگهی تاسیس به شخص تحویل داده می شود.

هزینه های مربوط به ثبت شرکت سهامی خاص

هزینه های مربوط به ثبت شرکت سهامی خاص بسته به شرایط و خدمات شما متغیر است اما برای روشن شدن هزینه ها به صورت تقریبی می توانید با کارشناسان و متخصصین شرکت ثبتی و حقوقی غدیر در تماس باشید و با توضیح دادن شرایط و نوع خدماتی که قرار است ارائه شود مشاوره های لازم را از متخصصین ما دریافت کنید. اطلاعات مختصری در اختیارتان قرار دادیم. اما برای محاسبه دقیق آن لازم است تا بررسی های لازم توسط کارشناسان ما صورت پذیرد.

برای شروع کار های ثبت شرکت لازم است ابتدا وارد سامانه شوید. اکنون هزینه های اولیه دفتر، چاپ در روزنامه و هزینه های دولتی است را پرداخت کنید. هزینه تقریبی که برای انجام شدن این مراحل باید پرداخت شود چیزی در حدود 500 هزار تومان می باشد. بنابراین اولین قدم که مربوط به مسائل مالی پیرامون ثبت شرکت خواهد بود 500 هزار تومان می باشد.

هزینه ای که برای چاپ روزنامه و حق ثبت پرداخت می کنید متناسب با میزان سرمایه اولیه بالاتر خواهد رفت. اما همانطور که اشاره شد این موضوع سرمایه اولیه شما بستگی خواهد داشت.

آدرس سایت ثبت شرکتها : https://sherkat.ssaa.ir

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به مسائل مرتبط در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص بپردازیم و توضیحات مختصری در رابطه با موضوعات مهم و پر اهمیت در این رابطه خدمت شما ارائه شد. نکته مهم در این رابطه جزئیات در روال ثبت شرکت می باشد. روال یا جزئیاتی که به آن باید توجه داشته باشید توسط متخصصین  ثبت غدیر خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد. چرا که تمامی مسائل در این مقاله نمی گنجد. توضیحات مهم و تکمیلی باید توسط کارشناسان به سمع و نظر شما عزیزان برسد.

توضیحات مختصری در رابطه با شرایط و مدارک مورد نیاز  خدمت شما عزیزان ارائه کردیم و به نکات تکمیلی و مهم در رابطه با شرایط و ضوابط در این رابطه پرداختیم اما همانطور که اشاره شد برای اطلاع دقیق تر و با جزئیات بیشتر می توانید با متخصصین ثبت غدیر در تماس باشید.

09129359028

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات برند

نیاز به مشاوره دارید؟

پیمایش به بالا