تغییرات برند

خانه / مقاله

دراین مقاله قصد داریم تا توضیحاتی در رابطه با ثبت تغییرات برند خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. در صورتی که اطلاعاتی در رابطه با ثبت برند لازم دارید و می بایست اطلاعاتی در این رابطه بدست بیاورید می توانید به مقاله های قبلی ما مراجعه کنید. توضیحاتی که در مقاله های قبلی در رابطه با برند خدمت شما عزیزان ارائه کردیم را مطالعه کنید.

برند چیست ؟

برند در واقع به هرگونه علامتی گفته می شود که می تواند شامل حروف، اشکال هندسی، رنگ و … باشد. علامت تجاری که برای محصول یا خدماتتان مشخص می کنید معرف شما خواهد بود. برند در مقابل سایرین محصول شما را متمایز خواهد کرد. در ادامه توضیحاتی در رابطه با ثبت برند خدمت شما عرض خواهیم کرد.

در این مورد می توانیم بگوییم که برند به محصول یا خدمات شما شخصیت و تفاوت می بخشد.در نظر بگیرید برای خرید روغن به فروشگاهی مراجعه کرده اید، این برند ها هستند که باعث می شوند در نهایت محصولی مشخص را انتخاب کنید.

برند معرفی کننده محصول شما خواهد بود.در مثال بالا به محصولی مانند روغن اشاره کردیم. مصرف کننده معمولاً برند های شناخته شده را انتخاب می کند. قضیه ثبت برند و لوگو نیز دقیقاً در همین مسئله است. یکی از مسائل مهمی که ثبت برند یا لوگو را امری مهم و الزامی به شمار می آورد، شناخته شدن و جذب مشتری و در نهایت سودآوری بیشتر می باشد.

نکته مهم

در نظر داشته باشید که افراد می توانند بدون اینکه برند یا لوگو خود را به صورت رسمی به ثبت برسانند محصول خود را عرضه کرد و نام برند خود را بر روی محصول استفاده کنند. اما مسئله مهم این است که اشخاص دیگر می توانند از برند شما سوء استفاده کنند.

در صورتی که اقدام به ثبت برند یا لوگو خود نکرده باشید افراد حقیقی یا حقوقی می توانند از برند شما سوء استفاده کنند.این به این معناست که محصولات خود را تحت نام و برند شما به فروش برسانند. در این صورت کار شما به مشکل خواهد خورد و مشکلات جدی برای شما پیش خواهد آمد و برای دفاع از برند یا علامت تجاری خود پروسه طولانی را در پیش خواهید داشت. اما در صورتی که برند خود را ثبت کرده باشید می توانید از مراجع قانونی کار خود را پیگیری کرده و به نوعی از برند خود حمایت و دفاع کنید.

مزایای ثبت برند

ثبت برند مزیت ها و امتیازیاتی برای شما به همراه خواهد داشت.به این وسیله می توانید به کار یا حرفه خود جنبه ی حرفه ای تری بدهید. از این رو بسیاری از شرکت های بزرگ یا کوچک در اولین قدم، اقدام به ثبت برند خود خواهند کرد.

توجه داشته باشید که ثبت برند کار سختی نبوده و مدارکی که احتیاج دارد نیز دور از ذهن نخواهد بود. به راحتی می توانید اقدام به ثبت برند خود کنید. همانطور که اشاره شد ثبت برند، نام و علامت تجاری شما را منحصراً برای شما خواهد کرد.همچنین هرگونه استفاده از آن یا حتی استفاده از کوچکترین تشابهی در برند یا لوگو توسط دیگر شرکت ها غیر قانونی بوده و شما می توانید به صورت قانونی آن را پیگیری کنید.

تمدید برند(تغییرات برند)

نکته ای که می توان در این زمینه ( ثبت تغییرات برند ) به آن پرداخت همین موضوع است. تمدید برند یکی دیگر از مسائلی است که باید نسبت به آن توجه لازم و کافی را داشته باشید. همانطور که مستحضر هستید از زمانی که ثبت برند انجام می شود اعتباری جهت حمایت از برند به صورت قانونی برای برند شما در نظر گرفته می شود.

به زبان ساده تری بعد از گذشت 10 سال از زمان ثبت برند خود می بایست اقدام به تمدید آن کنید. مدت زمان اعتبار به صورت قانونی همانطور که اشاره کردیم دارای محدودیت می باشد و تمدید مدت زمان اعتبار برند نیز پروسه پیچیده و سختی نداشته و تنها می بایست مدارک مورد نظر را ثبت و ارائه کنید تا برند به مدتی مشخص دو مرتبه تمدید شود و از نظر قانونی اعتباراتی به آن داده شود.

مراحل ثبت تغییرات برند

اولین نکته ای که باید به آن توجه لازم را داشته باشیم این است که در صورتی که قصد ثبت تغییراتی در برند را داشته باشید ،باید با تنظیم سه نسخه اظهارنامه به صورت کامل تغییرات را در آن اشاره کرده باشید.

 در این اظهارنامه ها ضمن اشاره به تغییرات و تکمیل آن می بایست به امضاء و تایید صاحب علامت رسیده باشد. در صورتی که امور مربوط به ثبت تغییرات برند را وکیل یا نماینده قانونی فرد پیگیری و انجام می دهد می بایست مدارک لازم نظیر وکالتنامه و … ضمیمه پرونده و ارائه شود.

رسیدگی به اظهارنامه ای که در این رابطه ارائه می شود بر اساس قوانین مربوط به آن رسیدگی خواهد شد . در صورتی که ثبت تغییرات برند در رابطه با علامت تجاری باشد، می بایست یک نمونه از علامت جدید نیز ضمیمه پرونده شود. نکته دیگر تغییراتی است که نیاز به روزنامه رسمی ندارد.

آیا در صوتی که تغییرات در حد نام و نشانی مرکز یا نمایندگی برند باشد نیاز به روزنامه رسمی دارد؟

خیر در صورتی که فقط نام یا نشانی مرکز عوض شود نیاز به روزنامه رسمی نخواهد بود.

نکته مهم:

در صورتی که ثبت تغییرات برند در رابطه با تغییر صاحب علامت تجاری یا نماینده قانونی او باشد، باید به صورت رسمی به هزینه صاحب علامت اقدام به چاپ روزنامه رسمی شود.

مدارک مربوط به ثبت تغییرات برند

مدارکی که جهت ثبت تغییرات در برند باید نسبت به ارائه و تکمیل آن اقدامات لازم انجام شود عبارتند از؛

  1. ارائه و درج شماره و تاریخی که در آن اقدام به ثبت اظهارنامه شده به انضمام علامت تجاری که درخواست در رابطه با تغییر آن می باشد.
  2. تعیین و ارائه طبقه ای که کالا یا خدمات و علامت مربوط به آن به ثبت رسیده است.
  3. ارائه نام و نشانی صاحب علامت یا وکیل یا نماینده قانونی به صورت کامل
  4. زمانی که درخواست توسط نماینده قانونی به عمل می آید ارائه مدارک هویتی الزامی بوده، مدارک نماینده قانونی صاحب علامت و …،

در نهایت با انجام مراحل ثبت تغییرات برند گواهی به صاحب علامت یا نماینده قانونی آن اعطا می شود. گواهی شامل تغییراتی که در برند صورت گرفته است. همچنین در آن مدت زمان اعتبار برند نیز قید خواهد شد. در نهایت ثبت تغییرات برند دنباله ثبت اصلی برند به صاحب علامت همانطور که اشاره شد اعطا می شود.همچنین تمامی تغییرات به صورت مکتوب در گواهی تمدید ثبت اعمال خواهد شد.

جهت ثبت تغییرات برند تکمیل و ارائه مدارکی که به آن اشاره شد الزامی است.برای اعمال تغییرات به صورت قانونی و درست می بایست نسبت به ارائه این نوع مدارک اقدامات لازم صورت بگیرد. این موضوع جزئیاتی را شامل خواهد شد که ما به عنوان یک راهنما به آن اشاره خواهیم کرد.

سخن آخر

در این مقاله به ثبت تغییرات برند پرداختیم و نکاتی در ابتدا در رابطه با ثبت برند و ویژگی های برند خدمت شما عرض کردیم.حال پیش زمینه ای در این رابطه دارید . این مسئله نیز دارای جزئیاتی بوده که با توجه شرایط متقاضی قابل تغییر است.به همین منظور در صورتی که در هر قسمت دچار ابهام یا سوالی شدید می توانید با متخصصین ما در ثبت غدیر در تماس باشید . نکات تکمیلی را در این زمینه از سوی کارشناسان ما دریافت کنید. متخصصین ما در شرکت ثبت غدیر با توجه به سابقه و پروژه های متعددی که در این زمینه خدمت شما ارائه شد می توانند از 0 تا 100 این امر را با شما پیش رفته و در هر مرحله با ارائه نکات مهم راهنمایی های لازم را خدمت شما ارائه دهند.

02188917130

09129359028

کلیک کنید

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات برند

نیاز به مشاوره دارید؟

پیمایش به بالا