ثبت برند بین المللی

خانه / مقاله

درمقاله های قبلی توضیحاتی در رابطه با ثبت برند به صورت فارسی یا برند لاتین خدمت شما عزیزان ارائه کردیم و از مزیت ها و اینکه چرا باید اقدام به ثبت برند کرد گفتیم و به نکات تکمیلی در این زمینه اشاره کردیم. برای اطلاع از مراحل و شرایط ثبت برند می توانید به مقاله های قبلی مراجعه کنید.اما در این قسمت توضیحات مختصری در رابطه با ثبت برند بین المللی خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

ثبت برند:

برای هر شرکت کوچک یا بزرگی از الزامات به شمار میرود و باید به آن توجه لازم را داشته باشید. اما نکته ای که در این قسمت جا دارد تا به آن اشاره کنیم این است که مزیت هایی که ثبت برند برای شما به همراه  دارد چه مواردی است. ثبت برند به نوعی از برند شما در مقابل سوء استفاده سایر رقبا چه در داخل کشور و چه در خارج کشور محافظت خواهد کرد. اما برای اینکه از برند خود در مقابل شرکت های خارجی نیز محافظت کنید لازم است تا آن را به صورت بین المللی ثبت کنید. در مقاله قبلی در رابطه با ثبت برند لاتین توضیحاتی خدمت شما ارائه کردیم اما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ثبت برند بین المللی (مادرید) مطالبی را خدمت شما عرض کنیم.

چگونگی به وجود آمدن ثبت بین المللی (مادرید)

ثبت برند بین المللی (مادرید) بیش از 170 کشور را شامل خواهد شد و این امر به شما این امکان را خواهد داد تا نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز به فعالیت های تجاری خود بدون بروز هرگونه مشکلی بپردازید. نکته ای که در این رابطه لازم است تا به آن اشاره داشته باشیم این است که هر برندی که در داخل به صورت فارسی ثبت شود قابلیت این را خواهد داشت تا به صورت بین المللی نیز به ثبت برسد.

در گذشته اشخاص حقیقی یا حقوقی برای فعالیت یا ثبت برند در سایر کشور ها لازم بود تا به صورت مجزا برای هر کشوری که قصد فعالیت در آن را داشتند اقدامات لازم جهت ثبت برند را انجام دهند. این موضوع باعث می شود تا فرد حقیقی یا حقوقی که قصد ثبت برند را دارند هزینه های سنگینی را پرداخت کند. این امر برای بسیاری از شرکت های نوپا با سرمایه های محدود ممکن نبود.

در نتیجه برای سهولت کار در ثبت برند در کشور های مختلف اعضاء کنوانسیون پاریس اقدام به راه اندازی سیستمی تحت عنوان ثبت مادرید کردند. همانطور که در بند های بالایی نیز به آن پرداختیم این سیستم بیش از 170 کشور را در شامل شده و در واقع با گذراندن مراحل ثبت برند بین المللی به صورت قانونی و درست این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا برند شما در تمامی کشور های عضو این سیستم به صورت قانونی ثبت شده از برند شما در برابر هرگونه سوء استفاده محافظت شود.

مزیت های ثبت برند بین المللی (مادرید)

در این بخش از مقاله به چند نمونه از مزیت های مهم ثبت برند بین المللی خواهیم پرداخت، همانطور که گفتیم در گذشته ثبت برند به صورت بین المللی بسیار هزینه بردار بود و همین امر باعث می شود تا بسیاری از شرکت ها نوپایی که سرمایه محدود دارند نتوانند برند خود را در کشور مورد نظر ثبت کنند. هزینه هایی که متوجه این اشخاص می شود شامل ترجمه و … به صورت مجزا و برای هر کشور مطابق با زبان کشور مورد نظر بود. در بند های بالایی به این موضوع پرداختیم که این سیستم با توجه به شامل شدن بیش از 170 کشور هزینه ها را تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.

  • امکان ثبت برند در تعداد مشخص یا تمامی کشور های عضو سیستم مادرید تنها با ارائه یک تقاضانامه،
  • تسریع در امر ثبت برند به صورت بین المللی،
  • کاهش هزینه ها تا حد قابل توجه،
  • در صورت اعمال تغییراتی در برند به راحتی و در کمترین زمان ممکن این امکان فراهم است تا تغییرات در سطح بین الملل اعمال در رابطه با برند شما اعمال شود.

علائم تجاری مجاز در ثبت برند بین المللی

علائم تجاری که می توان در زمینه ثبت برند بین المللی از آن استفاده شود با توجه به توافق تمامی کشور های عضو این سیستم نامحدود بوده و تقریباً می توان از هر نوع علامت تجاری در برند خود در سطح بین المللی استفاده کرد. علائم تجاری که مجاز به استفاده از آن هستید می تواند به صورت عدد، حروف و … باشد و در این زمینه همانطور که اشاره کردیم هیچگونه محدودتی وجود نخواهد داشت. همانطور که اشاره شد علامت تجاری می تواند شامل عدد یا حروف باشد. اما در برخی از موارد علامت تجاری استفاده شدن می تواند کمی متفاوت تر نیز باشد. استفاده از نماد، اشکال هندسی، صوت، رنگی خاص و …. نیز می تواند نیز در برخی از علامت های تجاری مجاز بوده و می توان از آن استفاده کرد.

علائم تجاری به دو دسته کلی دیگر نیز تقسیم خواهند شد. در ادامه به صورت مفصل و کامل به هر دو آنها خواهیم پرداخت. دو دسته کلی که به آن اشاره کردیم شامل علائم جمعی و تاییدی خواهد بود.

علائم جمعی؛

به علامت هایی که توسط یک مجموعه یا انجمن برای معرفی خود استفاده می شود علائم جمعی می گویند. برای مثال می توان به انجمن ها یا کانون هایی که شامل دسته های مشخصی از مهندسین، وکلا، حسابداران و … در این رابطه اشاره کرد. کانون ها یا انجمن هایی که به آن ها اشاره کردیم هر کدام برای خود یک علامت یا نمادی مشخص داشته که بر اساس آن شناخته خواهند شد.

علائم تاییدی؛

علامت های تاییدی در مقابل رعایت یکسری استاندارد های مشخص به کمپانی یا واحد تولیدی داده می شود. این نوع علائم از سوی ارگان ها یا نهاد های مشخصی به واحد تولیدی داده می شود. با رعایت یکسری قوانین و استاندارد های لازم در صورت تایید نهایی کارشناسان به واحد مربوطه داده می شود. از علائمی که در این زمینه می توان به آن اشاره داشت ISO  می باشد. این علامت را در بسیاری از کالا ها دیده اید، که علائم تاییدی که رعایت استاندارد های لازم را تایید می کند.

ISO 9000 را بر روی بسیاری از محصولات مشاهده کرده اید. این علامت در تمام دنیا شناخته شده است. در صوتی که روی کالایی این علامت دیده شود؛به این منظور است که تمامی استاندارد های لازم در پروسه تولید آن انجام شده و تاییدیه های لازم را از سوی ارگان مربوطه دریافت کرده است. در زمینه ثبت برند بین المللی این نوع علائم تاییدی در بخش هایی به کار می آید.در ضمن نباید نسبت به این نوع علائم بی توجه بود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند بین المللی

در این بخش از مقاله به مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند بین المللی خواهیم پرداخت؛

  • ارائه یک نسخه تقاضانامه شامل درج کشور های مورد نظر خطاب به اداره ثبت علائم تجاری،
  • ارائه معرفی نامه که بر روی سر برگ شرکت باشد .این معرفی نامه باید به امضاء و تایید مدیران و صاحبین حق امضاء شرکت رسیده باشد. این روش برای اشخاص حقیقی کاربرد دارد.
  • ارائه وکالت نامه رسمی در صورتی که کار های ثبت توسط وکیل انجام می شود.
  • ارائه کپی برابر اصل مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی مدیران و صاحبین امضاء. ارائه آخرین تغییرات شرکت و همراه با روزنامه رسمی تاسیس شرکت، این مورد برای اشخاص حقوقی به کار می آید.
  • ارئه کپی برابر اصل مدارک هویتی مدیران و صاحبین امضاء در شرکت،
  • ارائه اصل گواهی ثبت علامت تجاری که به تایید نهاد های مربوطه در ایران رسیده باشد.می توانید کپی برابر اصل گواهی ثبت علامت تجاری را جهت رو نوشت و تکمیل پرونده ارائه دهید.
  • تکمیل و ارائه تخمین هزینه ها که به تایید و امضاء شخص حقوقی یا حقیقی متقاضی رسیده باشد.
  • تکمیل و ارائه فرم ثبت برند لاتین، تعیین کشور مورد نظر،
  • ارائه رسید مربوط به پرداخت هزینه های بررسی اظهارنامه ثبت برند بین المللی توسط کارشناس مربوطه،

هزینه های ثبت برند بین المللی

هزینه های ثبت برند بین المللی به پارامتری هایی بستگی داشته و طبق همین تعرفه ها و طبقه بندی ها هزینه نهایی مشخص می شود.کشوری که قصد ثبت برند را در آن دارید؛پارامتری به شمار میرود که میتوان بر اساس آن هزینه را تخمین زد. توجه داشته باشید هزینه ای که برای ثبت برند بین المللی پرداخت می کنید نسبت به روش های مرسوم گذشته به صرفه تر بوده و همین امر باعث می شود تا افراد مشکلی در پرداخت هزینه ها نداشته باشند و هزینه ای که باید پرداخت شود هزینه ای منطقی باشد. برخی از کشور ها با توجه به شرایط و رتبه ای که دارند هزینه و قیمت های بالاتری خواهند داشت.

سخن آخر

در این مقاله به ثبت برند بین المللی پرداختیم و نکاتی که باید در این رابطه می دانستید را خدمت شما عزیزان ارائه کردیم.این امر دارای جزئیاتی بوده که باید به آن اشراف داشته باشید تا دچار مشکل در ثبت برند نشوید. متخصصین ما در ثبت غدیرمی توانند صفر تا صد ثبت برند به صورت بین المللی را برای شما شرح دهند. همچنین راهنمایی های لازم را در تک تک مراحل ثبت خدمت شما عزیزان ارائه دهند. بنابراین برای استفاده از مشاوره های لازم در این زمینه با متخصصین ما در تماس باشید.

02188917130

09129359028

کلیک کنید

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات برند

نیاز به مشاوره دارید؟

پیمایش به بالا