برند لاتین

خانه / مقاله

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در زمینه ثبت برند لاتین خدمت شما ارائه دهیم.ثبت برند می تواند به کالا یا خدمات شما شخصیت بدهد.همچنین به نوعی محصول یا خدمات شما را از سایر محصولات یا خدمات مشابه متمایز کند. با ثبت برند می توانید محصول خود را به صورت رسمی معرفی کنید.همچنین تمامی امتیازات و ویژگی های محصول به صورت انحصاری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.بنابراین هیچ شرکت یا کمپانی دیگری حق استفاده از محصول شما را نخواهد داشت.

به این امر پرداختیم که در هر محصول محبوبیت و امتیازاتی منحصر به فرد دارد.همچنین امکان این که از محبوبیت کالا شما سوء استفاده بشود زیاد است. ثبت برند می تواند محصول یا خدمات شما را محفوظ نگه دارد. قانون در این زمینه اجازه نخواهد داد تا شرکت دیگری اقدام به هرگونه استفاده از برند یا ویژگی های محصول شما کند. در صورتی که اقدام به ثبت برند خود نکرده باشید این امکان وجود دارد تا اشخاص دیگری از برند شما سوء استفاده کنند و شما در صورتی که به صورت قانونی برندتان را ثبت نکرده باشید به مشکل بر می خورید. بنابراین ثبت برند از اهیمت بالایی برخوردار بوده و آن را باید جدی بگیرید تا ایده و محصول شما مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

اهمیت ثبت برند

قبل از اینکه توضیحاتی در رابطه با مدارک و شرایط ثبت برند لاتین خدمت شما عزیزان ارائه دهیم لازم است تا اشاره ای به اهمیت ثبت برند داشته باشیم. ثبت برند همانطور که مستحضرید شرایطی را شامل خواهد شد که بر اهمیت آن می افزاید، در پاراگراف بالا به این موضوع اشاره کردیم که ثبت برند، به صورت انگلیسی و فارسی محصول شما را متمایز از سایر برند ها می کند.

به عنوان مثال زمانی که به فروشگاهی مراجعه می کنید و قصد خرید پنیر یا شیر را دارید به دنبال برند های شناخته شده خواهید بود، بنابراین محصولاتی را انتخاب خواهید کرد که قبلاً آنها را استفاده کرده اید یا برای شما شناخته شده هستند. برند هایی مانند عالیس، کاله و … برند هایی در این زمینه به شمار می روند که محصولاتشان شناخته شده بوده و قطعاً یکی از گزینه های انتخابی شما در این مورد خواهند بود.

برند محصول شما را از سایر محصولات متمایز می کند.همچنین به نوعی معرف محصول شما نیز خواهد بود. بدیهی است که کیفیت شما معرف محصول شما خواهد بود. اما توجه داشته باشید برند محصول نیز بی تاثیر نبوده و تاثیر مستقیم بر معرفی محصول و جذب مشتریان بیشتر برای محصول یا خدمات شما خواهد داشت.

توضیحاتی در رابطه با ثبت برند لاتین

بسیاری از افرادی که در حوزه ای مشخص فعالیت دارند بعد از گذشت مدتی اقدام به فعالیت در خارج از کشور خواهند کرد و تمایل دارند علاوه بر بازار داخلی در بازار های خارجی نیز فعالیت داشته باشند. در این شرایط این افراد و صاحبین برند ها می بایست جهت قانونی بودن فعالیشان اقدام به ثبت برند لاتین کنند. اما شاید این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که که چرا ثبت برند به صورت لاتین؟ برای فعالیت و ثبت برند خود در خارج از کشور باید از حروف لاتین و انگلیسی در برند خود استفاده کنید و به همین منظور باید اقدام به ثبت برند لاتین کنید، مراحل این نوع ثبت کمی متفاوت تر از ثبت برند به صورت معمول خواهد بود.

مراحل ثبت برند لاتین کمی پیچیده تر و تفاوت هایی با ثبت برند به صورت فارسی و معمولی خواهد داشت. مدارکی که برای ثبت برند به صورت لاتین مورد نیاز است و شرایط آن کمی متفاوت خواهد بود. اما مراحل ثبت به صورت معمول پیش خواهد رفت. در ادامه توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه خواهیم داد. اما به صورت کلی برای ثبت برند به صورت لاتین در اولین قدم می بایست مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.

در مرحله بعد نیز مدارک و فرم های لازم را باید در سامانه کامل و درج کنید. کارشناسان در این مرحله به بررسی برند شما خواهند پرداخت.آنها چک می کنند که آیا برند مورد نظر در خارج از کشور نیز ثبت شده است یا نه؟

بعد از بررسی های لازم و انجام مراحل آن اقدام به اعطای مجوز لازم جهت فعالیت برند در خارج از کشور نیز به شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی داده می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لاتین

  • ارائه فتوکپی از مدارک ثبتی شرکت و برند شما،
  • تکمیل و ارائه اظهارنامه ثبت برند لاتین،
  • فتوکپی مدارک هویتی شخص حقیقی یا حقوقی شرکت که حق امضاء داشته یا سمت مدیر عاملی دارد.
  • نمونه ای از تصویر برند در ابعاد 12*12،
  • ارائه کارت بازرگانی،

مدارک لازم جهت ثبت برند لاتین به این ترتیب بود که در بالا به آن اشاره کردیم اما مدارک لازم برای ثبت این نوع شرکت ها نیز برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت برند لاتین توسط شخص حقوقی

  • ارائه نمونه ای از تصویر برند در ابعاد 12*12،
  • ارائه فتوکپی مدارک ثبت شرکت،
  • ارائه کارت بازرگانی،
  • ارائه فتوکپی مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی شخصی که حق امضاء داشته یا سمت مدیر عاملی دارد.

مدارک لازم جهت ثبت برند لاتین توسط شخص حقیقی

  • ارائه نمونه ای از تصویر برند در ابعاد 12*12،
  • ارائه فتوکپی مدارک هویتی نظیر کارت ملی و شناسنامه،
  • ارائه کارت بازرگانی،

همانطور که اشاره کردیم بعد از تهیه و ارائه مدارکی که به آن اشاره شد می بایست این مدارک در سامانه https://ssaa.ir/ وارد شود. تمامی مراحل همانند ثبت برند فارسی می باشد اما تفاوتی که در این قسمت وجود دارد.تفاوت آن در این است که متخصص یا کارشناس اقدام به بررسی شرایط شما در سطح بین المللی و با قوانین متفاوت تر خواهند کرد. با توجه به قوانین و ضوابطی که در رابطه با ثبت برند لاتین وجود دارد باید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

همانطور که مستحضر هستید و در مقاله های قبلی نیز به این موضوع اشاره داشتیم و یکی از مسائل مهمی به شمار می رود که می بایست افرادی که قصد ثبت شرکت خود را دارند به آن توجه کنند اشراف به جزئیات در این رابطه است. جزئیات و نکاتی در این رابطه وجود دارد آنها را رعایت کنید تا در مراحل ثبت به مشکلی بر نخورید. متخصصین و کارشناسان ما در این زمینه اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار خواهند داد . راهنمایی های لازم را خدمت شما ارائه خواهند داد. متخصصین شرکت ثبتی و حقوقی غدیر با توجه به فعالیت و پروژه های موفق در این زمینه راهنمایی های لازم را خدمت شما عزیزان ارائه خواهند داد. همانطور که اشاره شد از صفر تا 100 کار راهنمایی و اصول لازم را خدمت شما ارائه خواهند کرد.

نکاتی در رابطه با ثبت برند لاتین

در رابطه با ثبت برند لاتین به نکاتی اشاره شد اما در این بخش به برخی از نکات دیگر در این زمینه اشاره خواهیم کرد تا با اطلاعات کافی اقدام به ثبت برند خود به صورت لاتین کنید. نکته ای که در این قسمت باید به آن توجه لازم را داشته باشید، علاوه بر نوشتن نام برند خود به صورت لاتین علاوه بر فارسی باید اقدامات لازم را جهت اخذ کارت بازرگانی را نیز به عمل بیاورید.نام برند شما هیچگونه شباهتی با سایر برند های مشابه و غیر مشابه نباید داشته باشد.

این موضوع توسط کارشناسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.سپس تاییدیه های لازم در این زمینه از سوی کارشناسان داده می شود. در صورتی که عدم مشابه بودن برند شما در خارج از کشور و به صورت لاتین تایید شود می توانید مراحل بعدی را نیز جلو ببرید و اقدامات بعدی را انجام دهید و در غیر این صورت بدیهی است که مجاز به ادامه سایر مراحل نخواهید بود.

 آیا با ثبت برند به صورت لاتین شامل مالیات و عوارض مازاد و متفاوت خواهیم شد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که ثبت برند به این صورت هیچگونه تاثیری بر عوارض و مالیات نخواهد داشت. میتوانید از مشاوره رایگان همکاران ما در بخش ثبتی استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله به مسائل و نکات پیرامون ثبت برند لاتین اشاره داشتیم و در رابطه با مراحل و شرایط ثبت به موضوعاتی اشاره کردیم. نکته ای که در اینجا وجود دارد استفاده از تجربیات متخصصین ما در این زمینه می باشد. برای اطلاع از تمامی مسائل در رابطه با ثبت برند لاتین با متخصصین شرکت ثبت غدیر در تماس باشید. نکات تکمیلی در این رابطه را دریافت کنید.با عقد قرارداد  کار را به ما بسپارید تا در کمترین زمان و با بهترین کیفیت کار به سرانجام برسد.

02188917086

09129359028

کلیک کنید

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات برند

نیاز به مشاوره دارید؟

پیمایش به بالا