تشکیل پرونده مالیاتی

خانه / مقاله

همانطور که میدانید یکی از معضلات شرکت ها چگونگی تشکیل و نحوه ی پرداخت مالیات است.موسسه ثبتی حقوقی غدیر با سال ها تجربه آماده ی ارائه خدمات در مورد تشکیل پرونده مالیاتی به شما عزیران میباشد.پس برای رفع سوالاتتان و پرداخت مالیات به ما مراجعه کنید!

02188917086 کلیک کنید

تشکیل پرونده مالیاتی

بنابر قوانین موجود در تجارت هر شرکت باید پس از تاسیس اقدام به تشکیل این پرونده کند.

طبق مقررات مربوطه شرکت ها پس از گذشت 2 ماه از تاسیسشان به تشکیل پرونده و پرداخت حق التمبر مالیات سرمایه مکلف میشوند.

چنانچه شرکت ها برای تشکیل این پرونده در زمان گفته شده اقدام نکنند به موجب قوانین مرتکب جرم شده اند.

همچنین اگر شرکتی پرونده نداشته باشد نمیتواند کد اقتصادی بگیرد و بدون داشتن این کد نمیتواند شروع به فعالیت کند.

شرکتی اگر فاقد پروانه مالیات باشد در پایان سال جاری نمیتواند اظهارنامه مالیاتی فعالیت شرکت را به سازمان مالیات و دارایی تحویل دهد.

به طور کلی این معنا را میدهد که شرکت به سازمان امور مالیاتی اعلام می دارد که چنین شرکتی افتتاح شده است و طبق قانون ملزم به پرداخت دو در هزار می شود و در صورت عدم پرداخت جریمه مالیاتی دو برابر مبلغ اولیه اعمال میشود.

توجه داشته باشید که علاوه بر تشکیل پرونده در اداره کل مالیات بر درآمد،دراداره ی کل مالیات بر ارزش افزوده نیز باید تشکیل پرونده دهید زیرا اداره گفته شده پس از تکمیل و تشکیل پرونده،جهت ارائه مفاصا حساب مالیاتی از اداره کل مالیات بر ارزش افزوده استعلام میگیرد.

برای مشخص کردن حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده  باید به نزدیک ترین اداره مربوط مراجه کنید.توجه داشته باشید به دلیل جلوگیری از مشکلات احتمالی،کد پستی دقیق را از اداره پست استعلام بگیرید.دلیل آن این است که در صورت مغایرت برای درخواست کد اقتصادی با مشکل مواجه میشوید.در ادامه به مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده می پردازیم.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی:

1-اصل و کپی مدارک شرکت نظیر اساسنامه،اظهارنامه،شرکتنامه،تقاضانامه،روزنامه رسمی و مهر شرکت

2-اصل و کپی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی

3-اصل و کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت

4-تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت

5-گواهی امضای صاحبان امضای مجاز اشخاص حقوقی در دفترخانه اسناد رسمی

6-فیش واریزی دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت

7-فیش آب و برق و تلفن و گاز دفتر شرکت

8-چنانچه مدیرعامل حضور نداشته باشد ارائه وکالت نامه یا معرفی نامه

9-اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت به نام شرکت

نکات مهم

  • نکته1: اجاره نامه حتما باید در دفاتر املاک تنظیم شده و دارای کد رهگیری و هولوگرام سریال دار باشد یا در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.
  • نکته2:در صورتی محل قانونی شرکت همان محل سکونت مدیر باشد و شرکت به صورت خانوادگی تشکیل شده باشد هم باید اجاره نامه به نام شرکت تنظیم شود.
  • نکته3: تشکیل آن در تمامی حوزه ها به جز حوزه غرب تهران یک هفته زمان میبرد.(حوزه غرب تهران به دلیل بازدید اداره مالیاتی مستغلات از محل شرکت زمان بیشتری برای تشکیل پرونده نیاز است)
  • نکته 4:توجه داشته باشید در صورتی که محل شرکت صوری و غیر واقعی باشد نمی توان تشکیل پرونده داد.در این صورت حتما نیاز به اجاره نامه و سند مالکیت به نام شرکت می باشد.همچنین در واحدهای مالیاتی برای بررسی واقعی بودن آدرس گفته شده در روزنامه شرکت اقدام به بازدید از شرکت به صورت اتفاقی میشود.
  • نکته 5: زمانی که شرکت در سال مالی به هیچ عنوان فعالیت نکرده باشد یا تازه تاسیس باشد باید به دارایی عدم فعالیت شرکت را اعلام کند و جهت اعلام آن،تشکیل پرونده در حوزه مالیاتی الزامیست.
  • نکته 6:در صورتی که زمان تاسیس شرکت تا تشکیل پرونده بیش از یکسال باشد میبایست توضیحات لازم بابت عدم تشکیل پرونده ارائه شود.

و در آخر تیم تخصصی ثبت غدیر آماده ارائه مشاوره در زمنیه تمامی مسائل مالیاتی ،معافیت های مالیاتی،مالیات شرکت های خارجی و شعب خارج در ایران و غیره میباشند.

02188917086 

09129359028

کلیک کنید

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات برند

نیاز به مشاوره دارید؟

پیمایش به بالا