شرکت پیمانکاری

خانه / مقاله

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی در رابطه با ثبت شرکت پیمانکاری خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. اطلاعاتی که در این مقاله خدمت شما داده می شود شامل؛ چگونگی تشکیل شرکت، شرایط، مدارک مورد نیاز و …. خواهد بود. در ابتدا لازم است تا توضیحاتی کلی در رابطه با ثبت شرکت پیمانکاری می باشد.

شرکت های پیمانکاری به صورت کلی انجام و پروسه یک کار را به صورت قراردادی بر عهده خواهند گرفت. به عنوان مثال یک اداره یا ارگان بزرگ برای انجام برخی از امور احتیاج به مدیریت و واگذاری آن به شخص یا اشخاصی با تجربه دارند تا به صورت کامل امور را در دست بگیرند. مثلاً در بحث در دست گرفت سیستم حمل  و نقل و ساماندهی افراد یک سازمان، اداره مربوطه با شرکت های پیمانکاری قراردادی مبنی بر انجام و مدیریت این امور منعقد خواهند کرد و همین امر نیز باعث می شود تا حوزه فعالیت شرکت های پیمانکاری متفاوت باشد.

انواع شرکت های پیمانکاری

در این قسمت از مقاله به انواع شرکت های پیمانکاری اشاره خواهیم کرد. در ابتدا لازم است بگوییم که حوزه فعالیت شرکت پیمانکاری گسترده باشد. به همین منظور برا ثبت یا تاسیس اولین قدم مشخص کردن حوزه فعالیت شرکت است. به عنوان مثال یک شرکت پیمانکاری می تواند در حوزه های؛ ساختمان سازی و فعالیت های عمرانی، حمل و نقل، کشاورزی، آبیاری، ارتباطات و … فعالیت داشته باشد. برای تاسیس یا ثبت شرکت پیمانکاری همانطور که اشاره شد باید حوزه فعالیت حتماً مشخص شود. زیرا برای هر کدام از این حوزه ها نیاز به اخذ مجوز های لازم از نهاد های مربوطه خواهید بود.

نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید که امری بدیهی اما مهم به شمار می رود این نکته است که تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز باید به صورت کامل تکمیل شود و روند به دقت دنبال شود. دنبال کردن روند قانونی و مراحل ثبت شرکت این امکان را به شما خواهد داد تا در صورت تشکیل شرکت بتوانید فعالیت خود را به صورت کامل دنبال کرده و از تمامی دسترسی هایی که شرکت در اختیار شما قرار می دهند بهره مند شوید.

این فعالیت ها می تواند شرکت در مزایده های مختلف و مرتبط با حوزه شما باشد که برای شما سوددهی و درامد زایی خوبی را به دنبال خواهد داشت. در صورتی که روال معمول را دنبال نکرده باشید این امکان وجود دارد تا نتوانید فعالیت های خود را به صورت کامل دنبال کنید و همین امر میزان سوددهی شما را از جانب شرکت پایین می آورد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری

مدارکی که برای ثبت و طی کردن روال ثبت شرکت پیمانکاری لازم بوده و باید تکمیل و ارائه شود عبارتند از؛

مدارک مورد نیاز برای شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضاء شرکت
  • مشخص کردن حوزه فعالیت شرکت
  • تعیین میزان سرمایه اولیه
  • تعیین سمت های اعضاء تشکیل دهنده شرکت
  • مشخص و ارائه کردن آدرس دقیق شرکت
  • به امضاء رسیدن و تایید اقرارنامه توسط تمامی اعضاء شرکت

مدارک مورد نیاز برای شرکت پیمانکاری سهامی خاص

  • ارائه مشخصات تمامی اعضاء شرکت
  • اعضاء تشکیل دهنده شرکت حداقل 5 نفر باید باشند و ارائه تمامی مشخصات آنها الزامی است
  • مشخص کردن و تعیین حوزه و نوع فعالیت شرکت
  • مشخص کردن دقیق میزان سهام سهامداران و سمت اعضاء تشکیل دهنده شرکت
  • تایید و امضاء اقرارنامه توسط تمامی اعضاء شرکت
  • تعیین و ارائه نام های پیشنهادی برای شرکت
  • ارائه وکالت نامه رسمی، در صورتی که کار های ثبت توسط وکیل انجام شود.

شرایط لازم جهت ثبت شرکت پیمانکاری

در مقاله های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم که هر نوع شرکت برای ثبت یا تاسیس نیازمند شرایط خاصی بوده و به همین منظور در رابطه با هر کدام از شرکت ها شرایط لازم برای ثبت آنها را در مقاله ها به صورت کامل توضیح داده شده است. اما در صورتی که نیاز به توضیحات و جزئیات بیشتری دارید می توانید با متخصصین ما در شرکت ثبتی و حقوقی غدیر در تماس باشید تا توضیحات لازم و تکمیلی را از سوی ما دریافت کنید.

همانطور که در قسمت قبلی نیز به آن پرداختیم ثبت شرکت پیمانکاری به دو صورت سهامی خاص و مسئولیت محدود بوده و هر کدام از این شرکت ها شرایط و ضوابط مخصوص به خود را داشته که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. شرکت های سهامی خاص معمولاً برای شرکت هایی که قصد شرکت در مناقصه ها را دارند و رتبه بندی شرکت برای آنها اهمیت بالایی دارد کارایی خواهد داشت و افرادی که بر این مبنا شرکت خود را جلو می برند روی به تاسیس این نوع شرکت ها می آورند.

شرکت های سهامی خاص مزیت ها و ویژگی های متعددی را علاوه بر نکاتی که به آن اشاره کردیم به همراه خواهند داشت و به همین علت نیز بسیاری از شرکت های پیمانکاری روی به تاسیس این نوع شرکت ها خواهند آورد. مدارکی که برای تاسیس این نوع شرکت ها لازم می باشد با یکدیگر کمی تفاوت دارد. به همین منظور که قبل از هر چیز نوع شرکت و حوزه فعالیت شرکت باید مشخص شود.

مثالی برای درک بهتر:

به عنوان مثال شرایطی که برای شرکت پیمانکاری مسئولیت محدود لازم است تا به آن توجه داشته باشید به این ترتیب است که؛ اعضاء شرکت حداقل می بایست 2 نفر باشند، تنظیم تعهد نامه مبنی بر پرداخت سرمایه از جانب اعضاء و پرداخت حداقل سرمایه اولیه به میزان 1 میلیون ریال و … شرایطی که ذکر شد در شرکت های پیمانکاری با مسئولیت محدود باید رعایت شود تا در روند ثبت شرکت مشکلی ایجاد نشود.

شرایط که برای شرکت های پیمانکاری سهامی خاص تعیین می شود کمی با مسئولیت محدود تفاوت خواهد داشت. به عنوان مثال در شرکت پیمانکاری سهامی خاص تعداد اعضاء شرکت حداقل 5 نفر است که از بین این 5 نفر، 3 نفر اعضاء هیئت مدیره و 2 نفر به عنوان بازرس انتخاب خواهند شد. حداقل سرمایه اولیه لازم برای ثبت این نوع شرکت ها نیز 1 میلیون ریال می باشد. به نکته ای که در این رابطه باید به آن توجه داشت این موضوع است که 35% از سرمایه اولیه باید در حسابی در بانک به نام شرکت قرار داشته باشد .فیش مربوط به آن از بانک مربوطه دریافت شود تا در صورت لزوم برای تکمیل مدارک و پرونده ارائه شود.

مراحل لازم جهت ثبت شرکت پیمانکاری

در این بخش به مراحل ثبت این نوع شرکت ها اشاره خواهیم داشت. توضیحاتی در این رابطه خدمت شما عزیزانی که قصد ثبت شرکت پیمانکاری را دارید ارائه خواهیم کرد.

اولین مرحله ای که برای ثبت شرکت لازم است تا نسبت به آن اقدام کنید آماده کردن مدارک مورد نیاز مطابق با نوع شرکتی که تصمیم به تاسیس آن دارید می باشد. در بند های بالایی در رابطه با مدارک مورد نیاز توضیحاتی خدمت شما عزیزان ارائه شد و همانطور که اشاره کردیم مدارک مورد نیاز بر اساس نوع شرکت مورد نظر متغیر است.

شرکت پیمانکاری در صورتی که سهامی عام یا مسئولیت محدود باشد،مدارک متفاوتی را احتیاج خواهد داشت. به همین منظور قبل از هر چیز مشخص کنید که شرکت شما چه نوع شرکت پیمانکاری خواهد بود و با توجه به آن مدارک مورد نیاز خود را آماده کنید.

قدم بعدی در ثبت شرکت پیمانکاری مشخص کردن نام برای شرکت می باشد. در انتخاب نام لازم است تا به برخی از نکات توجه داشته باشید. به عنوان مثال اسم انتخابی برای شرکت می بایست سه سیلابی باشد و حداقل 5 نام برای شرکت در نظر گرفته شود تا در صورتی که هر کدام از نام های انتخابی و ارائه شده در فرم مربوطه با مشکل مواجه شد نام بعدی جایگزین شود و مشکلی در روند ثبت و مراحل آن ایجاد نشود.

اسم های ارائه شده در سامانه در صورتی که تایید شود از صفحه مربوطه از سایت باید پرینت گرفته و پرینت ها را از طریق پست ارسال کنید.پست باجه های مشخصی برای این امر وجود دارد. معمولاً پست مرکزی در هر ناحیه برای انجام این امور در نظر گرفته می شوند.

سوالات رایج در رابطه با ثبت شرکت پیمانکاری

سوالات زیر از مطرح ترین پرسش ها در این زمینه هستند.

چه مراحل برای ثبت شرکت پیمانکاری باید گذرانده شود؟

مراحل لازم برای ثبت این نوع شرکت ها کار سخت و دشواری نیست. تنها لازم است تا مدارک مورد نیازی که به آن ها اشاره کردیم را تکمیل و ارائه کنید. مدارکی نظیر فرم های لازم و تکمیل آنها، مشخص کردن اعضاء و سمت آنها در شرکت، آدرس کامل محل شرکت، میزان سرمایه اولیه و سهام هریک از سهامداران، مشخص کردن موضوع و حوزه فعالیت شرکت، حق امضاء و …. .شما با ارائه این مدارک می توانید ثبت خود را تکمیل کنید.

تفاوت شرکت پیمانکاری سهامی خاص و مسئولیت محدود در چه مواردی است؟

اولین تفاوت این دو نوع شرکت با یکدیگر در مدارک مورد نیاز برای طی کردن روال ثبت شرکت می باشد. دومین تفاوت این دو نوع شرکت پیمانکاری حداقل تعداد اعضاء می باشد. برای شرکت پیمانکاری سهامی خاص به حداقل 5 نفر اعضاء که 3 نفر از آنها را اعضاء هیئت مدیره و 2 نفر از آنها را باید بازرسین تشکیل دهند. تفاوت بعدی که این دو نوع شرکت با یکدیکر دارند در میزان سرمایه آنها می باشد. در شرکت پیمانکاری سهامی خاص لازم است تا حداقل میزان سرمایه که 1 میلیون ریال می باشد تامین و 35% از آن را در حسابی به اسم شرکت است که این مرحله نیز بعد از تایید نام شرکت است. تا زمانی که آگهی ثبت به انتشار نرسد مبلغی که به آن اشاره شد بلوکه خواهد ماند.

آیا شخصی که دارای سوء پیشینه باشد نمی تواند اقدام به ثبت شرکت کند؟

 در صورتی که شخص سوء پیشینه داشته باشد این امکان وجود ندارد که جزو اعضاء هیئت مدیره باشد.اما می تواند به عنوان یکی از سهامداران عضوی از شرکت باشد. بعد از ثبت و کار های نهایی شرکت می توانید تغییر سمت را در شرکت انجام دهید.

آدرس سایت ثبت شرکتها : https://sherkat.ssaa.ir

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با نکات مربوط به ثبت شرکت پیمانکاری  توضیحاتی خدمت شما ارائه شد. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه با متخصصین ما در شرکت ثبتی و حقوقی غدیر در تماس باشید. مشاورین ما با توجه به سابقه و پروژه های متعدد در زمینه ثبت شرکت و برند می توانند نکات و جزئیاتی را در اختیار شما قرار دهند تا با کمک و بهره گیری از آنها بتوانید کار های ثبت خود را پیش ببرید و مراحل را بدون مشکل جلو ببرید.

02188917086

09129359028

کلیک کنید

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات برند

نیاز به مشاوره دارید؟

پیمایش به بالا