شرکت تولیدی

خانه / مقاله

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در رابطه با چگونگی ثبت شرکت تولیدی، شرایط، مدارک مورد نیاز، مسئولیت ها و … خدمت شما ارائه دهیم. سالانه شرکت های تولیدی بسیاری ثبت می شوند. این شرکت ها نیز همانند سایر شرکت ها دارای قوانینی و شرایطی بوده که باید به آنها توجه داشت.

شرکت های تولیدی چیست؟

در ابتدا لازم است تا توضیحات مختصری در رابطه با این نوع شرکت ها خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. همانطور که مستحضر هستید کالا های متعددی در بازار موجود است. تمامی این کالا های موجود در فروشگاه ها برای رفاه حال و رفع نیاز های معیشتی مردم عرضه می شوند. شرکت های تولیدی در واقع وظیفه تولید و عرضه این نوع کالا ها را داشته و از این طریق نیاز های مردم را رفع خواهند کرد. نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد میزان سود دهی این نوع شرکت ها می باشد، شرکت های تولیدی با توجه به رفع نیاز های مشتریان خود سود خوبی نیز به دست خواهند آورد.

اگر بخواهیم مثالی برای شرکت ها تولیدی و خدمات آن خدمت شما ارائه کنیم می توانیم به تامین میوه و سبزی های مختلف به صورت بسته بندی اشاره کنیم. در واقع این نوع شرکت ها با خدماتی که در غالب بسته های میوه یا سبزی های مصرفی ارائه می دهند نیاز مشتریان را برطرف خواهند کرد و در عین حال در صورتی که مراحل را به درستی طی کنند به سود خوبی خواهند رسید.

ویژگی های شرکت تولیدی

یک شرکت تولیدی برای تامین نیاز ها و رسیدن به سود دهی بالا باید چند ویژگی مهم را داشته باشد. همانطور که اشاره کردیم و در بند های بالایی به آن پرداختیم شرکت های تولیدی با توجه اسمی که دارند در رابطه با تولید و عرضه کالا های مورد نیاز مردم فعالیت دارند. به همین منظور باید برای رسیدن به سود دهی بالا و موفقیت شرکت باید توجه داشته باشند که کالایی که عرضه می شود جدید و ایده ای نو به همراه داشته باشد. چرا که در بازار هدف شرکت است رقبا زیاد بوده و به همین منظور محصولی که ارائه می شود باید حرف برای گفتن داشته باشد. خاص، جدید در عین حال رفع نیاز های مردم، این مواردی که به آنها اشاره شد به شما کمک خواهند کرد تا محصولی که روانه بازار می کنید استقبال شود و با فروشی خوبی همراه باشد.

دومین ویژگی که می توان در رابطه با این نوع شرکت های تولیدی به آن اشاره داشت و در مقوله ثبت شرکت تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، قیمت مقرون به صرفه می باشد. پیشنهادی که در اینجا داریم این است که قیمت مقرون به صرفه ای برای کالایی که قصد ارائه آن را دارید در نظر گرفته شود تا از این نظر نیز توان رقابت و پیشی گرفتن از رقبا را داشته باشد. به همین ترتیب برای موفق شدن در کسب و کار خود و سود دهی شرکتتان به این دو پارامتر مهم توجه داشته باشید.

پارامتر قیمت

اولین پارامتری که باید به آن توجه داشته باشید قیمت مقرون به صرفه است که به آن پرداختیم. برای ابتدای فعالیت خود سعی کنید قیمتی را در نظر بگیرید که نسبت به سایر رقبا خود از قیمت کمتری داشته باشد. اما توجه داشته باشید که قیمت را در ازای پایین آوردن کیفیت، کاهش ندهید. بلکه کیفیت محصول خود را بالا و قیمت آن را پایین نگه دارید تا مشتریان نسبت به خرید محصول شما راغب شوند. نکات و ویژگی هایی که باید داشته باشید تنها به این دو نکته ختم نمی شود و برای دستیابی به موفقیت و سود دهی بالا باید موارد دیگری نیز رعایت کنید.

نکته مهم

نکته ای که در رابطه با ثبت شرکت تولیدی باید به آن توجه داشته باشید انواع شرکت های تولیدی می باشد. در ابتدا حتماً باید نوع شرکت تولیدی خود را مشخص کنید. شرکت های تولیدی انواع مختلفی داشته که در بخش های بعدی به آنها خواهیم پرداخت. شرکت های تولیدی به دو طریق سهامی خاص و مسئولیت محدود ثبت می شوند. هر کدام از این نوع شرکت ها مدارک و شرایط مختص به خود را دارد.

شرایط ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

در رابطه با شرایط لازم برای ثبت شرکت تولید به صورت سهامی خاص لازم است است تا سرمایه اولیه که برای این کار در نظر گرفته می شود به صورت سهم بین اعضاء شرکت تقسیم شود. در قدم بعدی شرکت حداقل باید از 5 نفر اعضاء تشکیل شود 3 نفر اعضاء هیئت مدیره و 2 نفر بازرس، همانند دیگر شرکت های سهامی خاص این نکته وجود دارد که هیچکدام از اعضاء هیئت مدیره و بازرسین نباید هیچگونه نسبت فامیلی با یکدیگر داشته باشند. میزان سرمایه اولیه این نوع شرکت ها حداقل 1 میلیون ریال می باشد که باید از سوی موسسین تامین شود.

شرایط ثبت شرکت تولیدی مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود نیز شرایط خاص خود را خواهد داشت. شرط اول برای ثبت این نوع شرکت ها داشتن حداقل دو شریک فعال است. در این نوع شرکت ها نیز سرمایه اولیه می تواند بین شرکا تقسیم شود. نکته ای که در این رابطه وجود دارد نیز این است که سهم شرکا می توانند به میزان برابر نباشد. شرط بعدی که در رابطه با این نوع شرکت ها صدق می کند و باید به آن توجه داشت این امر است که سرمایه اولیه ای که برای این نوع شرکت ها در نظر گرفته می شود باید به صورت کامل در حسابی که در یکی از بانک ها به نام شرکت افتتاح می شود قرار داده می شود.

نکته دیگر؛ میزان حداقلی سهم شرکا است، شرکا باید حداقل میزان سهم را از شرکت داشته باشند. حداقل میزان سرمایه اولیه نیز برای ثبت این نوع شرکت ها 1 میلیون ریال بوده که می بایست تامین شود. توجه داشته باشید که آدرسی که در مراحل ثبت این نوع شرکت ها به اداره مربوطه ارائه می شود باید تجاری یا اداری باشد تا از این نظر در روال ثبت شرکت خللی ایجاد نشود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تولیدی

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

  • ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمام اعضاء شرکت
  • ارائه اقرار نامه که به امضاء و تایید تمامی اعضاء رسیده باشد
  • اخذ و ارائه مجوز های لازم از سوی سازمان یا اداره مربوطه
  • در صورتی که کار های ثبت توسط وکیل انجام می شود ارائه وکالتنامه نیز الزامی می باشد

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تولیدی مسئولیت محدود

  • ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضاء شرکت
  • ارائه اقرار نامه که به تایید و امضاء اعضاء رسیده باشد
  • اخذ مجوز های لازم
  • ارائه تقاضانامه و اساسنامه شرکت که به امضاء تمامی اعضاء رسیده باشد
  • ارائه فتوکپی صورتجلسه شرکت که معمولاً در اولین مجمع عمومی که برگذار می شود تنظیم خواهد شد

نکاتی در رابطه با انتخاب اسم برای شرکت تولیدی

تعیین نام یکی از موارد مهمی به شمار می رود که باید به آن توجه لازم را داشته باشید. نکاتی در رابطه با انتخاب اسم وجود دارد.درصورت اجرا نشدن آن نام انتخابی و ارائه شده شما توسط کارشناسان اداره مربوطه رد خواهد شد.

  1. نامی که انتخاب می شود نباید به هیچ عنوان تکراری باشد.
  2. نام باید کاملاً فارسی و دارای معنی باشد.
  3. از اسم ارگان ها یا سازمان های دولتی به هیچ عنوان نباید در اسم انتخابی برای شرکت استفاده شود.
  4. در اسم انتخابی باید کلمه تولیدی استفاده شده باشد.
  5. نامی که انتخاب می شود باید متناسب با فعالیت شرکت باشد.

نکات کلی و تکمیلی در رابطه با شرکت تولیدی

در این بخش نیز به برخی از نکات مهم در این رابطه خواهیم پرداخت. برای ثبت شرکت تولیدی مجوز های لازم را از ارگان یا سازمان مربوطه متناسب با فعالیت خود انتخاب کنید. اخذ مجوز ها شاید یکی از مواردی به شمار برود که از اهمیت بالایی برخوردار است.این امر یکی از ملزومات مهم جهت ثبت شرکت به شمار می رود. معمولاً مجوز هایی که برای فعالیت این نوع شرکت ها باید اخذ شود از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت است. اما در صورتی که فعالیت شرکت کمی متفاوت است می توانید با متخصصین ما در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم خدمت شما ارائه شود.

مدارک مورد نیاز برای شرکت های تولیدی متناسب با نوع شرکت (مسئولیت محدود، سهامی خاص) متفاوت است. یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن اشاره داشت جمع آوری مدارک مورد نیاز است.جا دارد تا در این بخش نیز مجدداً به آن اشاره ای داشته باشیم. مدارک مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت ها متناسب با نوع شرکت خواهد بود شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود تفاوت هایی با یکدیگر داشته که باید در رابطه با جمع آوری مدارک به آن توجه داشت تا با مشکلی در مراحل ثبت مواجه نشوید.

نکته مهم

موضوع مهم بعدی  مشخص کردن میزان سهم و سمت اعضاء در شرکت است. در مدارکی که ارائه می شود سهم و سمت اعضاء باید با جزئیات کامل ذکر شود. بنابراین برای اینکه تمامی روال و مراحل ثبت شرکت بدون مشکل دنبال شود و در آینده نیز هیچ مشکلی در روند کاری شرکت به وجود نیاید لازم است تا نسبت به مشخص کردن سمت ها و میزان سهم شرکا اقدامات لازم انجام شود.

آدرس سایت ثبت شرکتها : https://sherkat.ssaa.ir

سخن آخر

شرایط لازم، مدارک، مسئولیت ها، نکات مربوط به ثبت شرکت و …. خدمت شما عرض شد. اما بدیهی است که مطالب و نکاتی در این مقاله قابل گنجاندن نبوده و به همین منظور برای آگاهی از جزئیات مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت ها می توانید با متخصصین و مشاورین ما در تماس باشید تا نکات تکمیلی خدمت شما عرض شود و راهنمایی های لازم در هر مرحله خدمت شما ارائه شود.

02188917086

09129359028

کلیک کنید

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات برند

نیاز به مشاوره دارید؟

پیمایش به بالا